Friday, November 24, 2006

Arama motoru istemiyoruz!

Bugün arama motoru olarak neredeyse hepimiz Google kullanıyoruz. Hatta öyle ki, Google pek çoğumuzun İnternet gezgininde açılış sayfası durumunda. Yazının başlığına bakıldığında, buradan çıkarılacak anlam Google istemiyoruz gibi algılanabilir. Peki ya ne istiyoruz?

Arama motorları ile ilgili problemim var. Problem şudur: Bir web kaynağı hakkında bilgi ararken, aradığımı bulsam bile, bu bilgi ile olan bağım arama motoruna ait web sayfasını kapattığım anda kopuyor. Yani, arama o ana ait bir arama işlemi olarak t zamanında kalıyor. Peki ya aradığım bilgi sürekli değişen bir bilgiyse, örneğin, hava durumu ise, dolar/avro paritesi ise, kısacası, bilgi kaynağı dinamikse nasıl bir mekanizma olmalı da aradığım bilgi arama uzayımda yerini alabilsin. Ben buna "ilgi odağı" adını veriyorum. Aslında her aradığımız bilgi o anda ilgi odağımıza aldığımız ancak ilgi uzayımızda kalmasını istediğimiz bir bilgi olabilir. Bu durumda beklentim şu: Ben bilgiye bir kere gideyim ve bilgi bundan sonra bana gelsin, tabi ki eğer gelmesini istiyorsam. Şu andaki webin yapılanması bunu sağlayacak bir şekilde değil. O halde yapıda bir sorun var. Yapıyı değiştirmenin zamanı geldi bile!

No comments: